Friday Update (28.08.)

Liebe JFKS-Familien und Community, 
 
wir hoffen, dass es allen gut geht, dass alle gesund bleiben und sich weiterhin unterstützen. Wir wissen es zu schätzen, dass an gemeinsamen Orten Masken getragen, nach Raumwechseln und Übergängen die Hände gewaschen werden  und wenn möglich auf Distanz geblieben wird. Bitte schicken Sie Ihr Kinder nicht mit Erkältungssymptomen (wie z.B. Husten, Fieber, Schnupfen) oder Magenverstimmung in die Schule. Wir danken für Ihre Unterstützung, damit unsere Schule ein sicherer Ort für alle ist.
 
Zur Erinnerung: Wenn jemand in Ihrer Familie auf Covid-19 getestet wird, benachrichtigen Sie bitte sofort die Schulsekretariate ( oder ) und behalten Sie Ihre Kinder zu Hause, bis Sie die Testergebnisse erhalten. 
 
Jeden Freitag werden wir Ankündigungen auf unserer Website veröffentlichen. Wir sind gespannt, was das neue Schuljahr bringen wird. Bitte wenden Sie sich mit Fragen an uns. 
 
JFKS-Schulleitung
Dear JFKS Families and Community, 

We hope you all are doing well, remaining healthy and staying committed to one another. We appreciate you wearing your masks in common places, cleaning hands after transitions, and remaining distant when possible. If your child is exhibiting any symptoms such as a cough, fever, runny nose or upset stomach please be cautious in sending them to school. Thank you for your efforts in keeping our campus safe. 

As a reminder, if anyone in your family is being tested for Covid-19, please notify the school offices ( or ) immediately and keep your children at home until you receive the test results. 

Every Friday we will be posting updates and announcements on our website. We remain excited to see what this new school year will bring, please reach out to us with any questions. 

JFKS Administration
Lernbereiche für die 11. und 12. Klasse
 
Die Oberschule arbeitet an einem Plan, der es Schüler_innen der 11. und 12. Klasse ermöglichen soll, in ihren Freistunden mehr Bereiche zu nutzen um zu Lernen und gemeinsam an Schulprojekten zu arbeiten.  Der Plan sieht vor, W309 für ‘leises Lernen’ zu öffnen, wenn er nicht für Klausuren genutzt wird, und den Quiet Study Raum der Bibliothek, W105a, zum “stillen Lernen” zu nutzen.  Wir hoffen, Mitte nächster Woche beginnen zu können. Es wird allerdings mehr Zeit benötigt, um Schüler_innen und Kollegen Zeit zur Vorbereitung zu geben.
Study Areas for 11th and 12th Grade Students
 
The High School has been working on a plan to allow 11th and 12th grade students more areas to study and work together on school projects during their off periods.  The plan is to open up W309 when it is not being used for Klausuren for quiet studying and to use the back of the library, W105a for silent studying.  We are hoping to start in the middle of next week. More time is needed to give students and colleagues time to prepare.
Elternabende
 
Die Elternvertreterwahlen finden zu den geplanten Terminen im September statt. 
 
Aufgrund von Covid-19 wird der Zeitplan für die Klassen 1-10 verkürzt, um sich auf das Treffen der Eltern mit dem neuen Klassenlehrer und die Wahl der Elternvertreter zu konzentrieren. Alle anderen Präsentationen/Aktivitäten finden an diesem Abend nicht statt.  Die Klassen 11 und 12 finden wie gewohnt nur für die Wahl der Elternvertreter statt.
 
Die Einladung für die Elternabende der Grundschule wurde bereits auf unserer Website veröffentlicht und mit allen Schülern nach Hause geschickt.  Die Einladung für die Elternabende der Oberschule wird nächste Woche verschickt. 
Parent Evenings
 
Parent Election Evenings will take place on the scheduled dates in September.  
 
Due to Covid-19, the schedule for grades EC-10 will be shortened to focus on parents’ meeting the new homeroom teacher and electing new parent representatives. All other presentations/ activities will not take place during this evening.  Grade 11 and 12 will still take place as usual with just the election of parent representatives.
 
The invitation for the Elementary School parent evenings has been posted on our website and was sent home with all students.  The High School invitation will be sent out next week. 
Zur Erinnerung: OS Bibliothek
 
Die Bibliothek der High School wird sich an diesen Zeitplan halten, um den Schülern maximalen Zugang zu ermöglichen und gleichzeitig den Hygieneplan der Schule einzuhalten. Wir arbeiten derzeit mit der Schulleitung, um die Möglichkeiten zum Lernen für die 11. und 12. Klassen während ihrer Freistunden zu erweitern. Die Schüler werden nur dann vor der Schule Dokumente ausdrucken können, wenn ihre Klasse während der 1. Stunde Zugang hat.
 
OB Bibliothek Zeitplan für das erste Quartal
Reminder: HS Library
 
The high school  library will be following this schedule to allow students maximum access while following the school’s hygiene plan. We are currently working with administration to expand study options for 11th and 12th graders during their free periods. Students will only be able to print before school if their grade has access for 1st period.
 
High School Library Schedule for 1st Quarter
Zur Erinnerung: Activities abgesagt
 
Die activities sind vorerst für die nächsten 2 Wochen abgesagt. Es finden nur die activities statt, die ein/e offizielle/r Klasse/Kurs sind.
 
Dieses vorübergehende Verbot schließt alle Gruppen ein, die von außerhalb der JFKS kommen und Räume auf dem Campus belegen.  Dies gilt jedoch nicht für geplante Veranstaltungen in der Sporthalle. 
Reminder: Activities canceled
 
For at least the next two weeks, no activities will take place at JFKS.  The only activities permitted are those that are an officially scheduled class.  
 
This temporary ban includes any groups coming from outside the school requesting rooms on campus.  This does not, however, include any scheduled events in the Sport Hall. 
Zur Erinnerung: Info-Fair im September
 
Der Info Fair ist abgesagt und es gibt bisher keinen neuen Termin.
Reminder: Info-Fair in September
 
The info fair has been cancelled with no make-up date currently scheduled. 
Zur Erinnerung: Einschulungsfeier der Eingangsklassen
 
Aufgrund der Einschränkungen im Zusammenhang mit COVID-19 müssen wir leider die Einschulungsfeier in diesem Schuljahr auf einen späteren Zeitpunkt verschieben. Unser Ziel ist es, dieses besondere und denkwürdige Ereignis sowohl für unsere Schülerinnen und Schüler als auch für ihre Familien aufrechtzuerhalten. Wir sind zuversichtlich, dass die Einschulungsfeier noch während des Schuljahres stattfinden kann.
Reminder: Einschulung-Celebration for EC Students 
 
Due to the restrictions around COVID-19, the Einschulung ceremony will be POSTPONED to a later date this school year. Our goal is to be able to maintain the importance of this special and memorable event for both our students and their families. We are confident that this can still take place during students EC year.
Posted in Uncategorized

Friday Update (21.08.)

Liebe JFKS-Familien und Community, 
 
Was für eine wunderbare erste Schulwoche! Wir hoffen, dass sich die Schülerinnen und Schüler in diesen ersten Tagen des Schuljahres sicher, willkommen und akzeptiert gefühlt haben. Unser Personal und die Schulleitung haben mehrere neue Richtlinien aufgestellt, um unsere Fähigkeit zu unterstützen, nicht nur den Schulunterricht in der Schule zu geben, sondern auch um unseren Schülern zu versichern, dass wir auf ihre Gesundheit und ihr Wohlbefinden bedacht sind. Wir wissen es zu schätzen, dass alle Masken an gemeinschaftlichen Orten tragen, nach Übergängen die Hände reinigen und wenn möglich auf Distanz bleiben. 
 
Jeden Freitag werden wir Updates und Ankündigungen auf unserer Website veröffentlichen. Wir sind gespannt, was das neue Schuljahr bringen wird, bitte wenden Sie sich mit Fragen an uns. 
 
Wir danken Ihnen, 
JFKS-Schulleitung
Dear JFKS Families and Community, 

What a wonderful first week of school! We hope that students felt safe, welcome and accepted during these first few days of the school year. Our staff and Administration put forth several new policies to support our ability to not only remain in session, but also to reassure our students that we are being thoughtful about their health and well-being. We appreciate you wearing your masks in common places, cleaning hands after transitions, and remaining distant when possible. 

Every Friday we will be posting updates and announcements on our website. We are excited to see what this new school year will bring, please reach out to us with any questions. 

Thank you, 
JFKS Administration
Info-Fair im September
 
Der Info Fair ist abgesagt und es gibt bisher keinen neuen Termin.
Info-Fair in September
 
The info fair has been cancelled with no make-up date currently scheduled.
Ankunft auf dem Schulgelände
 
Kinder dürfen erst ab 7.30 Uhr auf den Campus.
Arrival on campus
 
Children will only be allowed on campus at 7.30 am.
Activities abgesagt
 
Die activities sind vorerst für die nächsten 3 Wochen abgesagt. Es finden nur die activities statt, die ein/e offizielle/r Klasse/Kurs sind.
 
Dieses vorübergehende Verbot schließt alle Gruppen ein, die von außerhalb der JFKS kommen und Räume auf dem Campus belegen.  Dies gilt jedoch nicht für geplante Veranstaltungen in der Sporthalle. 
Activities canceled 
 
For at least the next three weeks, no activities will take place at JFKS.  The only activities permitted are those that are an officially scheduled class.  
 
This temporary ban includes any groups coming from outside the school requesting rooms on campus.  This does not, however, include any scheduled events in the Sport Hall. 
Einschulungsfeier der Eingangsklassen
 
Aufgrund der Einschränkungen im Zusammenhang mit COVID-19 müssen wir leider die Einschulungsfeier in diesem Schuljahr auf einen späteren Zeitpunkt verschieben. Unser Ziel ist es, dieses besondere und denkwürdige Ereignis sowohl für unsere Schülerinnen und Schüler als auch für ihre Familien aufrechtzuerhalten. Wir sind zuversichtlich, dass die Einschulungsfeier noch während des Schuljahres stattfinden kann.
Einschulung-Celebration for EC Students 
 
Due to the restrictions around COVID-19, the Einschulung ceremony will be POSTPONED to a later date this school year. Our goal is to be able to maintain the importance of this special and memorable event for both our students and their families. We are confident that this can still take place during students EC year.
Elternabende
 
Die Elternvertreterwahlen finden zu den geplanten Terminen im September statt.  Nur ein Elternteil pro Schüler wird am Wahlabend teilnehmen dürfen. 
 
Aufgrund von Covid-19 wird der Zeitplan für die Klassen 1-10 verkürzt, um sich auf das Treffen der Eltern mit dem neuen Klassenlehrer und die Wahl der Elternvertreter zu konzentrieren. Alle anderen Präsentationen/Aktivitäten finden an diesem Abend nicht statt.  Die Klassen 11 und 12 finden wie gewohnt nur für die Wahl der Elternvertreter statt.
Parent Evenings
 
Parent Election Evenings will take place on the scheduled dates in September.  Only one parent per student will be permitted to attend the election evening.  
 
Due to Covid-19, the schedule for grades 1-10 will be shortened to focus on parents’ meeting the new homeroom teacher and electing new parent representatives. All other presentations/ activities will not take place during this evening.  Grade 11 and 12 will still take place as usual with just the election of parent representatives.
OS Bibliothek
 
Die Bibliothek der High School wird sich an diesen Zeitplan halten, um den Schülern maximalen Zugang zu ermöglichen und gleichzeitig den Hygieneplan der Schule einzuhalten. Wir arbeiten derzeit mit der Schulleitung, um die Möglichkeiten zum Lernen für die 11. und 12. Klassen während ihrer Freistunden zu erweitern. Die Schüler werden nur dann vor der Schule Dokumente ausdrucken können, wenn ihre Klasse während der 1. Stunde Zugang hat.
 
OB Bibliothek Zeitplan für das erste Quartal
HS Library
 
The high school  library will be following this schedule to allow students maximum access while following the school’s hygiene plan. We are currently working with administration to expand study options for 11th and 12th graders during their free periods. Students will only be able to print before school if their grade has access for 1st period.
 
High School Library Schedule for 1st Quarter
Posted in Uncategorized

HS Library Reopening

The library is currently closed to create a schedule which keeps the grades apart. As soon as this is complete, the library will open. In the meantime, students may return books and reserve them online.
 
  • How to Return Books:
Please return books in the dropbox outside the library door, not inside the library, even when the library is open.
 
  • How to Reserve Books when you cannot come in the library:
On the JFKS library website, log into your account (firstlastname, all lower case no dots, hyphens, spaces etc. and your ID number as password), to put a hold on up to three titles you want.

You should see four tabs. Open the catalog tab.

Type your title or author in the catalog search box. Click on the title you want and click the “Hold It” tab in the right side of the Title Details page.

[However, PLEASE do not request a book if you can see it is not available!] 

Ms. Kessler and Ms. Scott-Kellermeier will check holds at the start and end of the day. We will get the books to you.
 
  • How to Renew Books:
E-mail Ms. Kessler from your school e-mail with the titles of the books you would like to renew.


Information about volunteering will come later.
 
 
Posted in Uncategorized

ES – Library Update

The Elementary School library will be closed the 1st week of school. Please keep all library items that need to be returned at home, until the 2nd week of school.

Information about Parent Hour will come at a later date.

Thank you.

 

_

Posted in Uncategorized

ES – Grade 1 Lunch and Pickup – Clarification

Dear Parents of Grade 1 Students, 

We sincerely apologize for the omission of grade 1 in the lunch schedule that was published on Friday. Of course, Grade 1 students will have lunch!

First Grade Dismissal:

Hort and Late Birds: 

Students will eat lunch at 13:30 and then go to Hort/Late Birds.

Pickup at 13:20: 

The students who will not eat in the Aula can be picked up at 13:20 at the back gate.

Pickup at 14:00:

The students who are dismissed after lunch, will be brought to the back gate at 14:00.

 

We wish all students a great start tomorrow!

ES Admin Team and 1st Grade Team

 

Posted in Uncategorized

ES – First Day of School and Hygiene Concept

***GERMAN BELOW***

Dear parents, 

Welcome to the 2020-21 School Year! 

We are so excited to begin this new school year. The staff here at JFKS have been working hard to prepare for our students warm and safe arrival on Monday! 

Due to COVID-19 we are limiting the number of persons on campus. With that, PARENTS are NOT allowed on campus in the mornings when dropping off their children, or in the afternoons during dismissal. We understand that this is not our usual procedure and appreciate your understanding as we do our best to follow recommended health and safety regulations. 

For the first day of school we will have modified start times for all students in Grades 1-6. This is for the FIRST DAY ONLY:

Grades 1, 2 and 3 start at 8:00

Grades 4 and 6 start at 8:15

Grade 5 will start at 8:30

We have created new morning meeting areas for students. Please refer to the below map and review with your child(ren) so that they know where to go once they arrive on campus.

First grade teachers will meet their students at the back gate as has been communicated with the parents already. First graders arriving by school bus will be met by teachers at the front gate and walked to the back to ensure they find their way. 

Elementary Staff will distribute color name badges to all third and fifth grade students. The student color will let them know who their teacher will be. The third and fifth grade teachers will be wearing their class colors, to allow students to easily identify them while keeping space and distance.   

Please view the JFKS Hygiene Plan as well as the ES Hygiene Concept with further details pertaining to the Elementary School. We ask all parents and students to review the documents and sign this agreement. Please submit the signed agreement to the homeroom teacher as early as Monday or Tuesday. 

We appreciate your support and look forward to seeing everyone on Monday morning!

JFKS Elementary School Staff 

 

***********

Liebe Eltern, 

Willkommen im Schuljahr 2020-21! 

Wir freuen uns auf dieses neue Schuljahr. Die Mitarbeiter hier an der JFKS haben hart gearbeitet, um unserere Schüler am Montag freundlich und sicher willkommen zu heißen! 

Aufgrund von COVID-19 beschränken wir die Anzahl der Personen auf dem Campus. Damit dürfen Eltern morgens, wenn sie ihre Kinder abgeben, und nachmittags nach Schulschluss NICHT auf dem Campus sein. Wir verstehen, dass dies nicht unser übliches Verfahren ist und bitten um Ihr Verständnis, da wir unser Bestes tun, die empfohlenen Gesundheits- und Sicherheitsvorschriften einzuhalten. 

Für den ersten Schultag werden wir für alle Schülerinnen und Schüler der Klassen 1-6 geänderte Startzeiten haben. Dies gilt NUR für den ERSTEN TAG:

Die Klassen 1, 2 und 3 beginnen um 8:00 Uhr.

Die Klassen 4 und 6 beginnen um 8:15 Uhr.

Die 5. Klasse beginnt um 8:30 Uhr.

Wir haben neue Bereiche gekennzeichnet, damit die Schüler der  verschiedenen Klassenstufen dort ihre Lehrer treffen können.  Bitte schauen Sie auf die untenstehende Karte und besprechen Sie sie mit Ihrem Kind, damit es weiß, wohin es nach Ankunft auf dem Schulgelände am Montag früh gehen muss.

Die Lehrerinnen der ersten Klasse werden ihre Schülerinnen und Schüler am hinteren Tor treffen, wie bereits mit den Eltern kommuniziert wurde. Erstklässler, die mit dem Schulbus ankommen, werden von den Lehrern am vorderen Tor empfangen und zum hinteren Tor gebracht, um sicherzustellen, dass sie ihren Weg finden. 

Das Grundschulpersonal wird farbige Namensschilder an alle Schüler der dritten und fünften Klasse verteilen. Die Farbe der Schüler wird sie darüber informieren, wer ihr Lehrer sein wird. Die Lehrer der dritten und fünften Klasse werden ihre Klassenfarben tragen, damit die Schüler sie leicht identifizieren können und gleichzeitig Platz und Abstand wahren.   

Bitte sehen Sie sich den JFKS Hygieneplan sowie das ES Hygienekonzept mit weiteren Details bezüglich der Grundschule an. Wir bitten alle Eltern und Schülerinnen und Schüler, die Dokumente durchzusehen und diese Vereinbarung zu unterzeichnen. Bitte reichen Sie die unterschriebene Vereinbarung bereits am Montag oder Dienstag bei der Klassenlehrerin oder dem Klassenlehrer ein. 

Wir wissen Ihre Unterstützung zu schätzen und freuen uns darauf, alle am Montagmorgen zu sehen!

JFKS-Grundschulpersonal 

 

Links:

JFKS Hygieneplan

ES Hygienekonzept

ES Agreement/Vereinbarung

 

 

Posted in Uncategorized

HS – Important information for the first day of school regarding times and locations

Please click the following link for

Important information for the first day of school regarding times and locations

 

 

 

Posted in Uncategorized

HS – Elternbrief zum Schuljahresbeginn -Oberschule

**ENGLISH BELOW**

Liebe Eltern,

Wir heißen Sie im neuen Schuljahr an der JFKS herzlich willkommen!

Die Krise der Pandemie ist leider noch nicht überstanden und so starten wir in ein Schuljahr mit vielen Herausforderungen und Ungewissheiten. Die Kultusministerkonferenz und die Länder haben die weitgehende Öffnung und Rückkehr zum Regelunterricht beschlossen. Trotz dieser Rückkehr zum Regelbetrieb werden die Auswirkungen der Pandemie weiterhin sowohl auf die Schulorganisation als auch auf die Unterrichtsgestaltung Einfluss nehmen.

Die Gesundheit aller am Schulleben Beteiligten hat für uns oberste Priorität und dementsprechend haben wir unsere Planungen und Regelungen zum Schulbetrieb angepasst.

Bitte haben Sie Verständnis dafür, dass auch wir nicht immer sofort Lösungen zur sich ständig ändernden Situation parat haben. Seien Sie aber versichert, dass wir unser Möglichstes tun, um den Regelunterricht und ggf. den Hybridunterricht so zu planen, dass die Schülerinnen und Schüler die notwendigen Lerninhalte bei gleichzeitiger Minimierung des Infektionsrisikos erhalten. 

Im Anhang erhalten Sie die Informationen zum Schuljahresbeginn, die Ihre Kinder heute per Mail bekommen haben. Da sie wichtige Angaben zur Organisation und zum Ablauf des ersten Schultages enthalten, möchten wir Sie bitten, noch einmal nachzufragen, ob Ihr Kind diese Mail erhalten und zur Kenntnis genommen hat.

Im Folgenden möchten wir Sie noch einmal auf wichtige Aspekte hinweisen:

1. Generell gilt eine Maskenpflicht auf dem gesamten Schulgelände.

Eltern und SchülerInnen müssen dafür sorgen, dass immer eine Maske und eine Ersatzmaske vorhanden ist. In Ausnahmefällen können Masken für 50 Cent Sekretariat erworben werden. Bei Nichteinhaltung dieser Regel trotz Ermahnungen werden die betreffenden SchülerInnen nach Hause geschickt.

2. Sollte Ihre Familie vor weniger als zwei Wochen aus einem durch das RKI definierten Risikogebiet zurückgekehrt sein, muss die geltende Quarantäne eingehalten werden. Bitte informieren Sie in diesem Fall das Sekretariat.

3. Bis auf Weiteres Eltern dürfen das Schulgelände nur mit vorheriger Terminvereinbarung betreten. Bitte vereinbaren Sie vorab Termine mit den Personen, die Sie sprechen möchten. Eine schriftliche Bestätigung des Termins muss dem Sicherheitspersonal am Haupttor vorgelegt werden und entsprechend die Kontaktdaten hinterlegt werden.

Sollten Sie als Elternteil das Schulgelände betreten, tragen Sie bitte eine Maske.

4. Sollte sich Ihr Kind unwohl fühlen oder Symptome von Covid 19 zeigen, so lassen Sie Ihr Kind bitte Zuhause und informieren Sie die Klassenleitung. Stellen Sie bitte sicher, dass die Schule über aktuelle und verlässliche Kontaktdaten verfügt, so dass wir Sie beim Auftreten von Krankheitssymptomen während der Unterrichtszeit erreichen können. Bitte stellen Sie sicher, dass ihr Kind in diesem Fall innerhalb einer Stunde von der Schule abgeholt werden kann.

5. Wie in dem Schreiben der Senatsschulverwaltung an die Schulleitungen vom 10. Juni 2020 aufgeführt, gilt weiterhin: 

Schülerinnen und Schüler, die wegen einer Grunderkrankung bei einer Infektion ein erhöhtes Risiko für einen schweren Verlauf der Krankheit haben können, müssen dies der Schule durch Vorlage einer entsprechenden ärztlichen Bescheinigung nachweisen. In diesem Fall erfolgt bis auf Weiteres das schulisch angeleitete Lernen zu Hause. Dies gilt auch, wenn eine andere im Haushalt (…) lebende Person zur Risikogruppe gehört und dies ärztlich bescheinigt wird.

Für den hier genannten Fall bedarf es eines Antrages der Erziehungsberechtigten, bzw. der volljährigen Schülerinnen und Schüler, die eine sorgfältige Abwägung des Einzelfalls durch die Schulleitung erforderlich macht (vgl. KMK-Beschluss vom 14. Juli 2020). Diese Schülerinnen und Schüler können dann unter bestimmten Bedingungen gegebenenfalls ausschließlich schulisch angeleitet zu Hause unterrichtet werden. In dem Antragsverfahren wird zuvor jedoch geprüft, ob die betroffenen Schülerinnen und Schüler zeitweise abseits des Regelbetriebs Präsenzunterricht in Kleingruppen erhalten können, auch um Klausuren und andere Leistungsüberprüfungen unter Aufsicht zu absolvieren. Sollte auch das nicht möglich sein, da z.B. die häusliche Wohnung aus gesundheitlichen Gründen nur noch in Notfällen verlassen werden darf, so ist dies durch eine entsprechende ergänzende ärztliche Bescheinigung nachzuweisen. In diesem Fall werden wir das für uns zuständige SIBUZ beratend hinzuziehen.

6. Klassenfahrten finden derzeit nicht statt. Exkursionen sind grundsätzlich möglich, sollen dabei aber nur als Klasse oder Kurs und ohne die Nutzung öffentlicher Verkehrsmittel durchgeführt werden.

Wir danken Ihnen für Ihr Verständnis und Ihre Unterstützung für die von uns durchgeführten Maßnahmen, um sowohl SchülerInnen und KollegInnen zu schützen und das Infektionsrisiko zu reduzieren.

Trotz aller Widrigkeiten freuen wir uns darauf, alle SchülerInnen am Montag wieder begrüßen zu dürfen und wünschen allen Familien der Schulgemeinschaft alles Gute!

Mit herzlichen Grüße

Das Leitungsteam der Oberschule


**********************

Important information regarding the start of the school year         

Dear Parents,

We are happy to welcome you and your student back for the new school year at JFKS!

Unfortunately, the COVID-19 pandemic is not yet over and so we find ourselves starting the school year with many challenges and uncertainties. The board of Cultural Ministers (Kultusministerkonferenz) and the state government of Berlin have decided to reopen and return to in-person teaching and learning. Despite this return to our regular operations, the effects of the health crisis will continue to have an impact on both the organizational and pedagogical sides of our school.

The health of everyone involved in our community is our top priority and we have worked to adapt our daily operations and regulations accordingly.

Please understand that the situation is constantly changing and that we do not always have immediate solutions. Be assured, however, that we are working diligently to coordinate our in-person lessons and, if applicable, hybrid lessons in such a way that students receive the necessary content while minimizing the risk of infection.

Attached you will find information about the start of the school year that was sent to your child via their school email account. As this contains important information about new protocols, plans, and the first day of school, we ask that you ensure that your child has received this email and has taken note of it.

We would like to highlight the following important changes:

1. In general, it is mandatory to wear a mask while on school campus.

Parents and students must ensure that a mask and a spare mask are always available. In exceptional cases, masks can be purchased for .50 cents from the secretary. If this rule is not observed despite repeated warnings, the student will be sent home.

2. If your family returned less than two weeks ago from a risk area defined by the RKI, the current quarantine of two weeks must be observed. In this case, please inform the school secretary.

3. Until further notice, parents may only enter the school premises by making an appointment in advance. Please bring written confirmation (ex: email) of your appointment and present it to the security staff at the main gate. We also ask that you sign in with your contact information at the security building. If you enter the school premises, please wear a mask.

4. If your child feels unwell or shows symptoms of Covid 19, please keep your child home and inform the homeroom teacher. Additionally, please ensure that the school has up-to-date and reliable contact information should we need to reach you if symptoms or illness occur during class time. Please make sure that your child can be picked up from the school within one hour.

5. As stated in the letter from the Senate School Administration to the school management dated June 10, 2020, the following still applies:

Students who, due to an underlying disease, may have an increased risk of a severe course of the disease due to an infection and must prove this to the school by presenting a corresponding medical certificate. In this case, school-guided learning will take place at home until further notice. This also applies if another person living in the household (…) belongs to the risk group and this is certified by a doctor.

The case mentioned here requires the legal guardian or adult student to inform the school administration. At that point, the administration will review the circumstances on a case-by- case basis (see KMK resolution of July 14, 2020). In the review process, it will be determined if the student can receive occasional in-person lessons in small groups, outside of regular operations and can also complete exams and other performance reviews under supervision. Under certain conditions, these students can, if necessary, be taught at home with school guidance. Should that not be possible, e.g. the home may only be left in emergencies for health reasons, this must be proven by a corresponding, supplementary medical certificate. In this case, we will consult SIBUZ for advice.

6. School trips are currently not taking place. Excursions are possible but should only be carried out with the class and may not use public transport.

We thank you for your understanding and support for the measures we have taken to protect both students and colleagues as we attempt to reduce the risk of infection.

Despite all of the adversities, we look forward to welcoming all students again on Monday and wish your family good health and safety!

With best regards

The High School Administration Team





Posted in Uncategorized

JFKS Hygiene Plan (updated 14.08.2020)

Please click on the link below for the

JFKS Hygiene Plan (updated 14.08.2020)

 

 

 

Posted in Uncategorized

Changes to Orientation Day (August 14)

Dear JFKS Community,

As our message from last week stated, we have been working through a myriad of topics to get our campus ready for students and faculty to come back to school.  One of the topics is Orientation Day, for both 7th grade students and new students to JFKS.  

7th Grade Orientation Day on August 14 is cancelled

Students will receive the information usually addressed during orientation on the first day of school on August 17. We are working on a modified ‘First Day of School’ for all students but particularly 7th grade. More information will be shared on our website in the coming days. 

New Student Orientation on August 14 will take place as follows:

High School

Newly admitted students in grades 7-12 should report to the School at 13:40 and plan to stay until about 15:30. They will be directed at the gate to the appropriate rooms.  Due to Corona restrictions, HS Orientation on campus will be for students only. Parents are not allowed on campus during that time. Thank you for your cooperation. Please note: Masks should be worn on campus and should only be removed during orientation when instructed by JFKS staff or student ambassadors. 

Elementary School

Newly admitted students in grades 1-6 have been invited to attend the orientation at 13:30 in the large Aula with one parent per child, to limit the number of people. After a short introduction, students and the accompanying parent will be able to meet the homeroom teacher and see the classroom. Please note: Masks should be worn on campus and should only be removed during orientation when instructed by JFKS staff. 

 

Unfortunately, our normal routine to welcome new students with refreshments, info materials, school shop items with the support of the Verein and our Parent Council had to be canceled. We hope to reinstate this tradition again next year! Equally, information about high school lockers and lock distribution will be published at a later date.

Once again, we appreciate your patience and thank you for your understanding. We look forward to welcoming back all students in a safe and secure environment.

Best regards,

JFKS Administration

 

 

 

Posted in Uncategorized